AUTORKI METODY JES-PL
NASZA PRACA OD ZAWSZE BYŁA ZWIĄZANA ZE SZKOŁĄ
Wieloletnie doświadczenia badawcze i szkolne, kontakty z nauczycielami i uważne wsłuchiwanie się w ich potrzeby zaowocowały stworzeniem Metody JES-PL. Nasze prace powstają w Centrum nad Edukacją i Integracją Migrantów Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
MAŁGORZATA PAMUŁA-BEHRENS
dr hab. prof. UP MAŁGORZATA PAMUŁA-BEHRENS
Współautorka Metody JES-PL www.metodajes.pl, specjalistka w zakresie glottodydaktyki polonistycznej, ze szczególnym uwzględnieniem nauczana języków obcych dzieci z doświadczeniem migracji i uchodźctwa. Koordynatorka polskich wersji Europejskiego portfolio językowego dla dzieci w wieku przedszkolnymi i wczesnoszkolnym oraz współautorka materiałów dla uczniów z doświadczeniem migracji „W polskiej szkole” i „Programu nauczania języka polskiego jako drugiego dla oddziałów przygotowawczych w szkole podstawowej”. Koordynatorka międzynarodowego projektu dotyczącego funkcjonalnego, zdalnego nauczania języka polskiego www.polski.info Autorka wielu publikacji naukowych oraz popularnonaukowych. Od wielu lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli oraz osób zarządzających oświatą.
MARTA SZYMAŃSKA
dr hab. prof. UP MARTA SZYMAŃSKA
Współautorka Metody JES-PL www.metodajes.pl, specjalistka w zakresie dydaktyki języka pierwszego i języków obcych, edukacji językowej i kulturowej dzieci z doświadczeniem migracji, dydaktyki nauczania języka ojczystego ze szczególnym uwzględnieniem problematyki związanej z wprowadzaniem zagadnień z zakresu gramatyki opisowej oraz metodyką rozwijania umiejętności pisania na różnych etapach edukacyjnych. Współautorka podręcznika i programu do języka polskiego w gimnazjum „To lubię!”, programu nauczania oraz wielu publikacji naukowych i dydaktycznych. Współautorka materiałów dla uczniów z doświadczeniem migracji „W polskiej szkole” i Programu nauczania języka polskiego jako drugiego dla oddziałów przygotowawczych w szkole podstawowej. Koordynatorka międzynarodowego projektu dotyczącego funkcjonalnego, zdalnego nauczania języka polskiego www.polski.info Autorka wielu publikacji naukowych oraz popularnonaukowych.
MEDIA O NAS
DZIECI OBCOJĘZYCZNE Z RÓWNYMI SZANSAMI NA EDUKACJĘ
Kliknij i posłuchaj w Radio Kraków wywiadu z Autorkami materiałów „W polskiej szkole”
CHARAKTERYSTYKA WIELOKULTUROWEGO ŚRODOWISKA EDUKACYJNEGO W KRAKOWIE W ŚWIETLE PROCESÓW INTEGRACJI
Podczas pierwszego spotkania w 2020 roku zaprezentowany został raport autorstwa Małgorzaty Pamuły-Behrens, Marty Szymańskiej, Adama Bulandry, Jakuba Kościółka i Urszuli Majcher-Legawiec dotyczący wielokulturowości w kontekście edukacji i procesów integracji. W obszernym dokumencie autorzy skupiają się na zagadnieniach takich jak:
- edukacja wielokulturowa w Krakowie w ujęciu statystycznym na tle regionu i kraju (przedszkolna i szkolna)
- przygotowanie pracowników systemu edukacji do pracy w wielokulturowym środowisku
- aktualnie stosowane rozwiązania dotyczące obecności uczniów z doświadczeniem migracyjnym w krakowskich szkołach.
Raport zawiera także rekomendacje w zakresie: wsparcia kompetencji międzykulturowych uczniów, dzieci z przedszkoli, nauczycieli i innych pracowników systemu edukacji; zarządzania edukacją w sytuacji migracji – organizacji pracy przedszkoli i szkół oraz wsparcia kompetencji pracowników systemu edukacji; zadań nadzoru pedagogicznego wobec potrzeb wielokulturowego środowiska edukacyjnego, a także procesowego wspomagania rozwoju szkoły w kierunku szkoły międzykulturowej.